1.9.14

zomerse dagen

dinsdag, 2 september 2014

Dit zijn heerlijke dagen. Niet te warm, niet te koud, af en toe een wolk voor de zon en weinig wind. Zo mag het nog weken duren. De bomen in het bos wordt steeds geler en roder, alsook de tomaten in mijn tuin(tje). Ik ben ze volop aan het oogsten en lekker dat ze zijn!! Vooral de kleintjes. Die pluk ik voordat ze echt rood zijn want als ze eenmaal van de steel vallen zijn ze snel bedorven. Het narijpen op een schaaltje in de zon gaat heel goed.
 
Lonne op de achtergrond is een placemat
 
 
Het zijn Zuckertraube tomaatjes geteeld van de VPRO zaadjes. Die kon je aanvragen t.g.v. van het TV programma over de moestuin van Maarten 't Hart, dit voorjaar. Ik heb ze in potten gekweekt. Daarnaast had ik ook nog ander tomatenzaad gekocht, die iets grotere tomaten geven. Ook die zijn heel lekker.
      In de middag zijn we naar Rust en Vreugd gegaan. Daar liepen de Lakenvelders dichtbij het wandelpad, dus heb ik ze maar weer gefotografeerd. (a.s. zaterdag is het trouwens de landelijke Lakenvelderdag. Maar daarover bericht ik in een volgend blogje.)
Een eindje verderop was een zwanenfamilie druk aan het eten. Zo vreemd; twee dagen geleden was de sloot nog helemaal helder en vandaag lag er een dikke laag kroos. Waar komt dat vandaag? In zo'n korte tijd? Dat zal ik eens opzoeken. In ieder geval vonden de zwanen het prima!

  
 HIER staat alles over kroos. Het is heel voedzaam en onder optimale omstandigheden groeit het inderdaad supersnel!

Geen opmerkingen: