30.8.14

de eerste kastanjes geraapt

zaterdag, 30 augustus 2014

Is dat vroeg?? Dat in augustus de kastanjes al uit de bomen vallen? Ik weet het niet, maar ik zag er in het bos al heel wat onder de bomen liggen en kon de verleiding niet weerstaan om er een paar mee te nemen. Ook zag ik veel kleine zwammetjes tussen de struiken en op oude boomstronken. In het bos is de herfst begonnen.



De eikenboom die de storm van  16 juli niet overleefde is met groot materieel weg gehaald. Ik zag ze gister bezig; het was een heel karwei. Mannen met motorzagen verdeelden de dikke stam in stukken en met een grijper werden ze op een soort dieplader gelegd. Uiteraard waren er geen schapen in het weiland. Wel een aantal ganzen, die vanuit de sloot alles met argwaan bekeken en met luid gegak hun ongenoegen over zoveel herrie kenbaar maakten. Natuurlijk had ik toen geen camera bij me !! Grrrrrrrrrrrr.

Geen opmerkingen: