17.12.10

weer veel sneeuw!!

vrijdag, 17 december 2010

Niet normaal zoveel sneeuw. Gisteravond begon het al te sneeuwen en dat is kennelijk de hele nacht door gegaan want toen ik vanmorgen opstond en de gordijnen open deed zag ik alleen maar sneeuw! Geen paden, geen straten, geen stoepen, geen gras. Alles was bedekt met een enorm pak sneeuw. De takken van de coniferen in mijn tuin hingen zowat tot aan de grond onder de vracht sneeuw. En er viel steeds meer, het ging gestaag door. Dat er nog veel meer zou komen was te zien aan de donkergrijze lucht. Dan naar buiten, ik in de moonboots, Lonne in de vaseline. Ze vond het wel leuk maar ze wilde toch redelijk snel naar huis. In de middag had ze er meer zin in. Een boswandeling zat er niet in, want daar moeten we met de auto heen en dat durfde ik echt niet aan. Het was spekglad op de weg, dus naar het parkje in de buurt. Dat zag er prachtig uit, jammer dat het zo klein is, met tien stappen ben je er weer uit.


Wat later in de middag zijn we nog in de tuin in de sneeuw gaan spelen, Lonne met de bal.







En ik kon de verleiding niet weerstaan om een sneeuwpop te maken. En net als heel, heel vroeger, zal ik morgen opstaan en gelijk uit het raam kijken of de sneeuwpop er nog staat of al een beetje aan het smelten is. 



Geen opmerkingen: