16.12.10

duisternis

donderdag, 16 december 2010

Zelden maak je zo'n duistere dag mee als vandaag. Vanmorgen stond ik op met regen die overging in eerst natte sneeuw, daarna viel sneeuw die bleef liggen. Straks ga ik slapen en het sneeuwt nog steeds.  De lampen in huis hebben de hele dag gebrand. Lonne is nog kletsnat van slechts twee keer een korte wandeling en ook mijn jas hangt nog te drogen. Natuurlijk had Lon energie over en begon ze aan het begin van de avond mij uit te nodigen tot spelletjes. Ik heb daar niet altijd zin in, maar ik kon de door Lonne aangesleepte bal, piepkoetje, kauwstaafje en zelfs een handdoek die ze van de trap pikte, niet negeren. Dus ligt ze nu lekker moe in de gang te slapen.
Ik ben bezig geweest met kerstkaarten maken. Leuk werkje op zo'n dag.


Voor deze kaart heb ik een kunstwerk bij mij in de buurt gefotografeerd. Het zijn vazen van draad die op de bodem van de vijver zijn verankerd, zodat het lijkt of ze drijven. Ik vind ze heel decoratief. En het leuke is dat ieder voorjaar een waterkippen-paartje in de middelste vaas een nest bouwt. Toen dit voor het eerst gebeurde wilde de gemeente het nest weghalen, het zou het kunstwerk niet ten goede komen. Maar buurtbewoners hebben dat tegen gehouden, uit medelijden met de aanstaande ouders. Nadat de jongen groot waren werd het nest vernietigd. Maar het volgend voorjaar waren de (zelfde?) waterkippen weer druk bezig met een nieuw nest in exact dezelfde vaas! Nu hebben ze een verblijfsvergunning en kunnen de buurtbewoners iedere jaar meeleven met de gezinsuitbreiding. Lonne moet ik dan wel aanlijnen want zij is dol op waterkippen.
De vazen zijn van Kees Bierman en Lonne heb ik via Photo Shop op de voorgrond gezet.



Dit is een foto van een paar planken van mijn boekenkast. Het beeldje is de buste van Tsjaikovski. Na ook weer heerlijk geknustel met Photo Shop heb ik van deze foto een kerstkaart gemaakt.  Zo kom je een duistere dag wel door!

Geen opmerkingen: