16.12.15

het gras groeit en de vogels zingen

woensdag, 16 december 2015

Het gras groeit, de vogels zingen en de koeien staan nog in de wei. Toch is het volgende week al Kerstmis! Ik weet niet goed of ik dit nu wel of niet fijn vind. Wel fijn is dat de wegen niet glad zijn en dat deze hoge temperatuur gunstig is voor mijn energierekening, want je hoeft nauwelijks te stoken. Aan de andere kant mis ik het typische wintergevoel. De prikkelende vrieskou, en die leuke, extra dikke truien die ik heb kocht, liggen ongedragen in de kast. Als het om vier uur in de middag al gaat schemeren, normaal voor deze tijd van het jaar, voelt het buiten nog aan als een zoele lenteavond en wil je liever nog niet naar binnen. Maar zo vlak voor kerst zegt je verstand: gordijnen dicht en kaarsjes aan. Wie weet wat er nog kan komen. Uiteindelijk begint de echte winter pas op 21 december!
 

Geen opmerkingen: