9.11.15

weer pindakaas

maandag, 9 november 2015

 Toch maar weer een potje pindakaas voor de vogels gekocht. 
Vorige winter maakten de kauwen er een puinhoop van, maar dat kan nu niet meer. Met 'ribbeltjesband' heb ik het potje  aan het vogelhuisje vastgebonden, het zit muurvast. Het leek wel alsof ze wisten dat er eten kwam, want terwijl ik nog bezig was alles op te hangen, zaten er al kauwen op het dak van de schuur te kijken wat ik aan het doen was.
Toen alles hapklaar aan de schutting hing, kwam er zelfs een scholekster langs, die ook mee at. Met zijn lange snavel plunderde hij/zij een groot deel van de pindakaas. 
En nu, twee dagen later is het potje leeg! Ik betaalde er slecht twee euro voor, maar als de vogels in dit tempo blijven eten, ben ik aan het eind van de winter een vermogen kwijt. Ze kunnen de boom in!


Geen opmerkingen: