29.10.15

genieten van de herfst

donderdag, 29 oktober 2015


monumentale Zomereik in herfstkleur (Rust en Vreugd)
Wat een heerlijke herfstdagen beleven we. Het is genieten, iedere dag weer, van die prachtig gekleurde bomen in de zon.  Ik ben de hele dag buiten geweest. Na de ochtendwandeling met Lonne, ben ik op de fiets naar al mijn speciale 'winkels' gegaan. Zoals de hobbytuinder die een stalletje langs het fietspad heeft waar hij de oogst uit zijn tuin verkoopt. Ik kom er al jaren en we kennen elkaar zo goed dat hij speciaal voor mij dingen uit zijn tuin gaat halen. Vandaag sneed hij een rode kool voor mij af, nog een laatste krop andijvie en trok hij wat prei uit de grond. Verderop heb een adresje waar ik eieren koop. Zo van onder de kip vandaan. En nog weer verderop is een aardappelboer. Ik kan weer dagen lekker eten.
Vanmiddag met Lonne naar het bos. Ze heeft een uur gelopen! Onderweg kon ze even rusten, want ik zag zoveel tamme kastanjes op het bospad, die kon ik niet laten liggen! Ik heb mijn jaszakken ermee volgepropt. Thuis de oven op 200 graden en de kastanjes gepoft. Wat is dat lekker, dat proef je alleen maar in de herfst. 
 
 
Lonne was helemaal moe en ging in de tuin liggen slapen. Toen kon ik het gras nog even maaien, want dat groeit maar door, met dat mooie weer. Toen werd gelukkig de krant gebracht en had ik een reden om naar binnen te gaan en zitten lezen.
 
 
 

Geen opmerkingen: