6.9.13

diarree

Midden in de nacht van donderdag 5 op vrijdag 6 september

zoek ik mijn heil achter de computer. Ik kan niet gaan slapen want geregeld moet ik met Lonne naar buiten vanwege haar diarree. Het is nu veel erger dan vandaag en gister. Maar wat moet je doen om 3 uur 's-nachts? Een dierenarts bellen? Er is geen acuut levensgevaar dus. . . . .  Misschien heeft Lon vandaag toch een beetje teveel gegeten. Rijst met kip heb ik haar gegeven, dat is toch een zalfje voor de darmen. Gelukkig is het heel mooi weer. Buiten is het nog steeds warm, dus kan ik in shorts en shirt zo de deur uit. Het is een uitzonderlijke mooie nacht, geen zuchtje wind. Jammer dat Lonne met haar gespuit de serene stilte verstoort.
En Lonne hijgt zo erg, alleen daarvan kon ik al niet slapen. Maar hijgen deed ze de hele dag al. Opeens dacht ik: "Ze heeft pijn, ze heeft darmkramp". Toen heb ik haar een pipetje Infacol gegeven. Dat heb ik voor mezelf altijd in huis. Het is eigenlijk voor baby's die darmkrampjes hebben, en ik weet wel dat je honden geen mensen-medicijn moet geven maar dit kan toch niet verkeerd zijn.  Al zou het niet helpen kan het denk/hoop ik geen kwaad.
Als het helpt, moet het snel werken. Dan hoop toch nog op een beetje slaap.

Vrijdag 6 september 13 uur
 
Lonne heeft tot vanmorgen 7 uur geslapen (en ik ook) toen begon het gehijg weer en wilde ze naar buiten. Na vele rondjes draaien ging ze zitten, maar er kwam alleen een stroom lucht! Nu slaapt ze nog, zonder hijgen. Ze is natuurlijk doodmoe van de doorwaakte nacht. Gunstig is dat ze ook geen aandrang meer heeft gehad. Zou de ellende voorbij zijn? Voor alle zekerheid heb ik mijn afspraak voor vanmiddag afgezegd, want ik vertrouw pas op beterschap als ze weer normale ontlasting heeft.
 
 

Geen opmerkingen: