10.3.12

Crufts

zaterdag, 10 maart 2012

De laatste dag van Curfts met zoals gewoonlijk de afsluiting met "heelwork to music" oftewel doggydance. Sinds ik met Lonne doggydance heb gedaan weet ik hoeveel tijd en aandacht en liefde er voor nodig is om je hond zoiets te leren. Dit vindt de  hond leuk!!! Dat is in dit filpmje duidelijk te zien. Het is geen circusact of zo, het is gewoon fijn samen iets in studeren.
Dit koppel werd tweede, maar ik vond ze het beste!



  Dit is het echte werk met de verplichte pasjes .

De winner bij de workingdogs (waar de Landseer ook onder valt, maar er deed geen Landseer mee) is een Newfoundlander. Prachtige hond.



Ondanks alle commotie over het stukfokken van rassen, waar ik ook heel veel bezwaar tegen heb, blijf ik Crufts stiekem toch leuk vinden. Sorry! Ik hou van honden en kijk graag naar ze.
Niet alles is slecht natuurlijk. Als je bv. de honden bezig ziet met agility, het plezier dat ze hebben en als je bedenkt hoeveel aandacht er aan die honden is besteed om ze dit te leren, hoe deze honden hun energie kwijt kunnen in dit spel. Daar zal menig viervoetertje op een flatje in de stad jaloers zijn!

1 opmerking:

Double Trouble zei

De doggydance was een genot om naar te kijken! Dank jullie wel Loes en Lonne!Groetjes Nicole