18.11.11

Lakenvelders op stal

vrijdag, 18 november 2011

Weer zo'n prachtige herfstdag. In de ochtend veel mist, maar rond 11 uur had de zon de kracht om door te breken. Naar het bos!!! Ik was heel benieuwd of de Lakenvelder koeien nog steeds buiten waren.
Bij het weiland aangekomen zag ik de veekar al staan en werd net de laatste koe opgehaald. Jammer dat ik die hele operatie niet heb gezien en heb kunnen filmen.
Dit behoeft enige uitleg: Normaal grenst een weiland aan het erf van de boerderij en kunnen de koeien lopend naar de stal. De Lakenvelders die in de weide van de Stichting Rust en Vreugd staan, zijn van de (zorg)boerderij Oliehoek die gevestigd is aan de Raaphorstlaan. Van weide naar stal zouden de koeien de A 44 over moeten steken!!


Het is nu heel erg leeg, ik zal ze missen.


Maar volgend voorjaar zijn ze er vast weer!! 

Het bos wordt steeds mooier. Zoveel bladeren die de grond goudbruin kleuren, de laagstaande zon die door de boomtakken schijnt, de paddestoelen die als "bloemen" op de meest onwaarschijnlijke plekken opduiken. Ik kan er geen genoeg van krijgen. . . .  En als Lonne met ballen kan spelen mag ik van haar uren in het bos doorbrengen!



Geen opmerkingen: