27.6.11

wat heet !!

maandag, 27 juni 2011

Dit vinden wij niet leuk meer, 29 C in de schaduw, je word er niet goed van. En morgen weer zo'n dag. En dat wordt ook nog een plak-dag, want er komt onweer en allerlei ander ongein.  
En dat kunnen we nu niet gebruiken, want Lonne slikt voor vijf dagen pijnstillers om te testen of ze ergens pijn heeft.  Als het zo warm is, wil ze uiteraard niet graag lopen.
Zelfs een kluifje is knap vermoeiend!

Lonne is de laatste tijd heel snel moe. Dat is al een tijdje aan de gang, maar de DA kon niets vinden.
Lonne is gewoon heel gezond! Fijn om te horen, maar waar komt dan die vermoeidheid vandaan?
Door verschillende mensen ben ik getipt om haar te laten onderzoeken op een wellicht te langzaam werkende schildklier. Daarvoor is bloed geprikt, maar er is geen afwijking aan haar schildklier. Dus moeten we verder zoeken. Vandaar de pijnstillers. Afgelopen vrijdag heeft ze de eerste gekregen. Het is Carprodyl. De eerste dagen merkte ik geen verandering in Lonne's gedrag. Maar zondag vond ik haar toch energieker. Voor het eerst sinds maanden liep ze voor me uit, en niet sjokkend een halve meter achter me. Ze had belangstelling voor de omgeving en gewoon, plezier.
Evengoed duurde die opleving niet langer dan een dik half uur, maar dat kan ook niet anders, want ze heeft natuurlijk een slechte conditie, door al die maanden bijna niet lopen.

Vandaag ben ik al vroeg naar Oosterbeek/Clingendael gegaan. Om half tien was het toch al zeer warm. Maar ondanks dat vond ik Lonne toch beter lopen. Een kopje koffie gedronken in de theetuin, en oh, oh, daar vergat de serveerster toch om een hondenkoekje te geven!! Lonne wilde bijna niet mee, ze stribbelde tegen en bleef maar omkijken. . . 
Maar ze heeft daarna lekker gezwommen. Bij de uitgang van Park Clingendael is een leuke sloot met zandbodem en dus schoon water.
Vanmiddag moest ik werken!! Lon bleef lekker in de koele gang liggen slapen. Na mijn werk heb ik de tuin gesproeid en Lonne heeft haar beroemde waterballet "gedanst".
Al met al had ze toch een actieve dag.
  

Geen opmerkingen: