3.2.11

eindelijk zon

donderdag, 3 februari 2011

Eindelijk een zonnige dag, heerlijk! Vanmorgen wat klusjes in de tuin en vanmiddag naar de Katwijkse duinen. Lekker een hele dag buiten zijn. Dan ga ik ook foto's maken. Ik heb natuurlijk al honderd foto's van Lonne in de duinen, maar wie weet maken we iets leuks mee. Camera in mijn binnnenzak en een paar extra batterijen in mijn broekzak. Ik was er helemaal klaar voor.
Wegens wegwerkzaamheden kon ik niet naar de bekende parkeerplaats, dus even zoeken. Ook die automobilist voor mij was duidelijk ter plaatse niet bekend. Dan maar ergens verderop parkeren met uitzicht op de duinen, dan komen we er wel. Klep open en Lonne eruit. Ook van de andere auto ging de klep open en er kwamen twee honden uit. Een spaniel en een setter. Zij kwamen enthousiast op Lonne af en de honden gingen direct aan het spelen. De baas was een mevrouw en wij stonden het gespeel zo even aan te kijken, toen ze voorstelde om maar te gaan lopen. Prima. Zo hebben we de hele wandeling met elkaar opgetrokken. Het was een aardige mevrouw en we hebben lekker lopen kletsen. Over honden natuurlijk. Die van haar waren echte jachthonden, ze renden duin op duin af en waren soms helemaal niet meer te zien. Dat soort dingen doet Lonne niet, die blijft altijd netjes bij me. Maar toen we bij het meertje kwamen en we takken in het water gooiden zag je Lonne's kwaliteiten. Supersnel is ze in het water.
Als ik Lonne dan zo bezig zie, zo vrolijk en niet moe te krijgen dan gun haar zo graag een vriendje. Dan wil  ik zo graag nog een hond. Maar ik merk ook dat ik Lonne vier keer moest corrigeren omdat ze een andere hond te lijf wilde. Omdat ik haar goed ken en iedere verandering in haar houding opmerk kan ik een confrontatie vóór zijn. Als Lon eenmaal kennis heeft gemaakt met een andere hond en ze trekt ermee op, dan moet een buitenstaander het niet wagen zich er mee te bemoeien; dan wordt mijn schatje jaloers en gaat ze heel lelijk doen! Met twee honden zou ik dat dus iedere dag hebben!
Maar, het was echt een heel leuke middag, de honden hebben zich vermaakt en de bazen ook. Het is toch merkwaardig dat je met een woestvreemde zo gezellig kunt wandelen.  Dat kan alleen met honden mensen??
Toen ik in de auto stapte, voelde in een bult in mijn binnenzak. . .  de camera!!!!!!!! Helemaal vergeten. Wat jammer, ik had heel leuke foto's kunnen maken.

Geen opmerkingen: