9.12.10

vandaag naar de duinen

donderdag, 9 december 2010

Wat een verschil met gisteren. Vandaag een stralend blauwe lucht, zes graden boven nul. Pfff, das af, muts af en mijn sneeuwlaarzen waren veel te warm. Maar ik had ze wel nodig om mij staande te houden op de gladde duinpaden. Want de grond is nog koud dus sneeuw en ijzel waren  niet weg. Aangezien de paden in de duinen stijgen en dalen was het soms moeilijk om op de been te blijven. Daarom ben ik zo vaak als mogelijk was de bush in gegaan. Mag natuurlijk niet, maar ik heb een zwak voor verboden paadjes. En daar heb je de mooiste uitzichten. Bovendien vindt Lonne het prachtig als we onder struiken doorkruipen en als ik moeizaam over zand en bramentakken een duin opklim, staat zij al kwispelend boven op mij te wachten. We hebben met z'n tweetjes weer een fijne middag gehad.





Ik klaag vaak over het hondonvriendelijke beleid in mijn woonplaats en daar verandert niets aan, maar ik ben wel heel gelukkig met de wandelgebieden in de omgeving. Binnen een straal van 20 km. ben ik van West naar Oost bij de zee, strand, duinen, bos en de polder.  Wat een weelde.

Geen opmerkingen: