7.12.10

Nintendo les

maandag, 6 december 2010

De CV-ketel bij mijn dochter ging kapot, dus kwam de familie zich bij oma opwarmen. De kleinzoons hadden hun Nintendo meegenomen en daar waren ze zo intens mee bezig; ze reageren niet als je iets vraagt, ze willen niet buiten spelen, ze gaan helemaal op in die spelletjes. Ik ben een beetje anti-Nintendo. Volgens mij zijn de kinderen eraan verslaafd en die spelletjes stellen niets voor. Dacht ik. Totdat kleinzoon vroeg of ik ook eens wilde spelen. "Doe jij maar level 0", zei hij bemoedigend, "je moet het nog leren". 
In het spel moest een poppetje van A naar B via allerlei obstakels;  water, kuilen, monsters. Allerlei attributen kon je oproepen  zoals ladders, bijlen of pistolen om dat poppetje naar het einddoel te brengen.   
Ik hoop niet dat men nu aan mijn verstandelijke vermogens twijfelt, maar ik vond het moeilijk en kreeg het niet voor elkaar. Steeds werd mijn kleine heldje overmeesterd, of verongelukte of verdronk in de zee op dat kleine beeldschermpje.
Mijn kleinzoon keek meewarig en constateerde; "Het is ook niet bedoeld voor een oma, misschien ben je te oud". Laten we het daar maar op houden.

helemaal verdiept in hun spel
Kleinzoon had ook nog een doos met plak tattoo's bij zich. Ook daar moest ik aan geloven. Je wil niet weten hoe mijn armen er nu uitzien! Met één keer douchen krijg je die plaatjes er niet af. Gelukkig is het lange-mouwen-weer.

1 opmerking:

JUMP!4ART zei

Whoehaha wat herkenbaar allemaal ... ook ik moest bijvoorbeeld aan de Wii, dan moet je veel presteren zowel geestelijk als lichamelijk, pfffttt. Of idd van die spelletjes op de pc. Zelf ontwijk ik dat soort amusement liever, aangezien ik denk verslavingsgevoelig voor dat soort tijdsbestedingen te zijn. En ja ook mijn kleindochter zet mij aan springende fietsjes over balken,bergen,huizen,zeeën e.a. Achteraf scheen ik er wél goed in te zijn ... tja de nieuwe tijd van de digitale snelwegen. Daar moeten oma's ook aan ;-) Wat een ontzettend warme huiselijke foto. Leuke kleinkids en een oma met tatoo's vind ik wel wat hebben grinnn ... Warme groet, Benona en knufjes van de MaXX.