25.12.10

mijn adoptie hond

vrijdag 24 december 2010

Aan het eind van het jaar duik ik in mijn administratie en maak een balans op van alle donaties, abonnementen en  lidmaatschappen die ik in de loop van het jaar ben aangegaan. Sta ik nog achter die donatie? Lees ik dat tijdschrift nog graag? Wil ik nog wel lid zijn van dit of dat? Soms wordt het schrappen en opzeggen. Van het geld dat ik daarmee uitspaar doe ik dan weer andere dingen. Zoals nu.  Ik heb bij Dierenthuis een hond geadopteerd. Het is een Golden Retriever en hij heet Bommel.


Dit schrijft de Stichting Dierenthuis:

"Wat een ontzettend lieve hond, die Bommel... De Golden Retriever was al op leeftijd en zat als zwerver in het asiel Zuidwolde, toen een familie viel voor zijn karakter en hem adopteerde. Helaas liep het sprookje triest af: het nieuwe baasje ontdekte twee tumoren en Bommel belandde opnieuw achter de tralies. Vanaf dat moment was de hond niet meer herplaatsbaar en euthanasie leek de enige optie. Gelukkig besloten de beheerders anders en ondernamen de lange reis van Groningen naar Brabant, om Bommel naar zijn nieuwe thuis bij Dierenthuis te brengen. Inmiddels zijn de gezwellen operatief verwijderd. De zachtaardige reu past prima in de roedel van ruim 50 honden en is de koning te rijk met alle aandacht en kameraadjes."

Ik heb veel sympathie voor de Stichting Dierenthuis, ze doen zoveel voor de loser-dieren . Bovendien heb ik iets met de naam Bommel. Mijn vorige Landseer heette Bommel,

Geen opmerkingen: