13.12.10

Kerstboom

maandag, 13 december 2010

Kerstboom / Lonne is geen goede combinatie. Dat leert de ervaring. Lonnes eerste kerstfeest in mijn huis, dat was in 2005, begon met steeds verdere aanpassingen van de versiering in de kerstboom.  Iedere keer als Lonne langs de boom liep zwaaide ze met haar staart de onderste kerstballen eraf. Met stoffer en blik de scherven opvegen. De versieringen werden steeds hoger gehangen. Raar gezicht, halverwege de boom de ballen, slingers en de lichtjes. Na een week werd de boom wat droger. Je kent dat wel, dennennaalden op de grond. Maar die naalden hingen ook in Lonnes staart en die moest ik er dagelijks uit kammen want anders werd het één grote klit. Wat doe je dan? Geen kerstboom meer in huis.  Ik ben anti kunstboom, dus heb ik de oplossing buitenshuis gevonden. Vanaf 2006 heb ik zowel in de voor- als achtertuin kerstverlichting in de coniferen. Gordijnen niet sluiten en als het donker wordt heb ik uitzicht op prachtig verlichte bomen. Maar in huis wil ik ook wel iets kerstachtigs hebben. Vandaag kocht ik in de bloemenwinkel een bakje hyacinthenbollen, dat zette ik in de fruitschaal, onderin en bovenop allerlei kerstversierselen en zie hier het resultaat.   



En nu kijken hoe de hyacinthen groeien! Ik hoop dat ze met de kerstdagen volop bloeien, dan kan ik ook nog kan genieten van die heerlijke voorjaarsgeur.

Geen opmerkingen: