28.11.10

fout

zondag 28 november 2010

Vanmorgen  nam ik de hele verkeerde beslissing om toch naar mijn geliefde bos te gaan, ondanks het losloop-verbod. Misschien was het niet zo erg om Lonne aangelijnd te houden?? Het was zulk mooi weer en ik was zo benieuwd of de Lakenvelderkoeien nog buiten waren nu het vannacht had gevroren.
Lonne snapte er niets van dat ze niet los mocht. Ze keek voortdurend naar mijn jaszak, daar kwam toch altijd een bal tevoorschijn? Ondanks dat ik haar uitrollijn gebruikte bleef ze toch braaf naast mij lopen. Het was niks. Het bos was hetzelfde, het was even mooi als altijd, maar we hadden geen plezier. Het is niet leuk als je hond niet lekker kan banjeren, overal stilstaan en snuffelen, af en toe een sprintje. Dat kan allemaal niet als ze aangelijnd is. En dan heb ik het ook niet naar mijn zin.  Het voelt alsof ons iets heel moois is afgepakt. En dat allemaal voor een paar reeën! Die kunnen toch beter naar de Veluwe verhuizen?
De meeste koeien waren al weg. In de verte zag ik er nog drie staan.


Maar er stond een uitloophek, dus waren ze bezig geweest de koeien in de veewagen te doen om naar de stal te brengen. 


Nou, daar zaten we dan, op ons bankje. Lonne aan de lijn; niet met de bal spelen. Het leek wel of het zicht dat we altijd vanaf het bankje hebben er ook een beetje triest uitzag.

Daar zat ze dan, aan het lijntje!

1 opmerking:

JUMP!4ART zei

Lonne heeft helemaal gelijk, dat is niets als je je gangetje niet mag gaan. Om je tekst moest ik toch wel even lachen, vooral om die paar reeën ;-) Wel prachtige foto's, de laatste van Lonne is zoveel zeggend. MaXX zou precies zo doen, gewoon stilstaan uit protest ... Fijne zondag nog!
Grtjs.,Benona&woefffMaXX