4.10.10

dierendag - hondendag

maandag 4 oktober 2010

Vandaag was het hondendag! Gister, zondag, met dat heel mooie weer moest deze baas werken!! Ik was in de ochtend wel met Lonne naar het bos geweest, maar ik voelde me schuldig toen ik rond half één haar in de gang moest achterlaten. Tot kwart over vier! Dus had ik vandaag iets goed te maken!
Naar het strand. Maar eerst moest ik nog drie hondjes van oude dames uitlaten. Ik ben nl. vrijwilligster bij HUVO en de hondjes die ik uitlaat zijn net zo bejaard als hun baasjes. Ze lopen niet snel. Bovendien is dit vaak hun enige uitje, dus laat ik ze lekker lang snuffelen en schooieren. Daarmee was al een groot gedeelte van de ochtend weg.
Maar toen ging het toch gebeuren.






WAAR IS DIE BAL??



HEBBES !

Steeds die bal ophalen is wel leuk, maar eigenlijk wil Lonne maar één ding! En dat is met de bal in het zand spelen. Ze kijkt voortdurend naar de duinrand en als ik in die richting loop, holt ze vooruit.
Zoekt een goede plek en dan kan het graven beginnen.




Ik ga er dan maar geduldig naast zitten (in het natte zand) tot Lonne moe is. Dan gaan we weer naar huis.
Het was een heerlijke middag en ik heb het gevoel dat ik vandaag, op mijn manier iets met dierendag heb gedaan. In ieder geval een paar honden wat leuke uurtjes bezorgd.

1 opmerking:

Double Trouble zei

Loes ik denk dat het voor Lonne bij jou iedere dag wel dierendag is... jij onderneemt zo veel met haar! Geweldig en erg leuk om te lezen en te zien!