5.3.16

tandpasta I

zaterdag, 5 maart 2016

Met Lonne gaat het redelijk. Volgende week dinsdag moet ik de dierenarts bellen voor tanden en kiezen controle. Dan zal ik zeggen dat haar tandvlees nog steeds behoorlijk rood is, maar ze ruikt niet meer uit haar bek. Het is wel een gedoe om iedere avond die tandpasta in haar bek te wrijven. De eerste  keren liet ze zich verrassen, maar nu kent ze het ritueel en ze vindt het niet leuk. Er zit een tuitje aan de tube, maar dat werkt niet, je spuit snel teveel pasta in haar bek. Nu doe ik wat op mijn vinger, til haar wangzak op en wrijf het spul op de kiezen die ze nog over heeft. Dat doe ik 's avonds laat, dan hoeft ze niet meer te eten of te drinken. Maar ik hoor haar nog heel lang smakken, want het is kleverig spul dat aan het gebit blijft plakken en op die manier desinfecterend werkt.  
Nu ze nog meer kiezen kwijt is kan ze helemaal geen staafjes buffelhuid kluiven. Ze is het zo gewend en ze was er een lekker tijdje zoet mee. Ze vraagt er wel om, maar als ze er eentje krijgt geeft ze het, na een poosje op. Weer iets leuks verleden tijd! Ook Lonne ervaart het proces van ouder worden. . . 

Geen opmerkingen: