30.11.15

hagedis gebroken

maandag, 30 november 2015

De boomtak hagedis, die al jaren in mijn tuin staat, is nu echt op. De tak was al vermolmd en ik had er een steen onder gelegd om hem nog een beetje overeind te houden. Want de uitsteeksels, die op pootjes leken, waren al vergaan. Bovendien was het geheel overdekt met een dikke laag mos. Maar dat maakte het uiterlijk alleen maar interessanter. En  vanmorgen zag ik dat de hagedis, precies op de plek van ondersteuning, doormidden was gebroken. Door de storm van gisteren zal hij omgewaaid zijn en dat was net de genadeslag.
 
 
Ooit, 17 oktober 2011, vond ik die tak in het bos. Hij stak onder een hoopje bladeren uit en één seconde dacht ik dat het een echte hagedis was. Ik schrok ervan. Maar het bleek gewoon een afgewaaide boomtak. Ik vond hem mooi en nam hem mee naar huis. Sindsdien siert hij in mijn tuin. Op diverse plekken heeft hij gestaan, daar waar hij het best tot zijn recht kwam. 's Zomers tussen de bloemen en in een ander seizoen op het terrasje. Heel decoratief. Zelfs in de sneeuw vond ik het een sieraad in mijn tuintje.
Ik gooi hem niet in de GFT bak, maar breek hem in kleine stukjes en die leg ik op de composthoop.  

 

Geen opmerkingen: