13.9.15

Stoomgemaal De Vereeniging

zaterdag, 12 september 2015

Vandaag gaat mijn blog niet over Lonne, maar over Open Monumentendag. Ik heb slechts één monument bezocht. Jaren en jaren fietste ik er langs en zag het steeds meer vervallen. De graffiti artiesten leefden zich uit op de muren, evenals het onkruid rond het gemaal. Totdat, iets meer dan een jaar geleden, een bord werd geplaatst met de aankondiging: Restauratie Stoomgemaal De Vereeniging. En nu op Monumentendag was het open voor publiek. Dit was mijn kans. Wat is er al veel gebeurd! De meeste muren zijn schoon gemaakt en opnieuw gevoegd en de informatie was: over een jaar wordt het stoomgemaal ook operationeel! Van al dat stoere staal binnen heb ik foto's gemaakt en ook van het uitzicht aan de achterkant.
 


Geen opmerkingen: