13.8.15

voor Lonne mag het koeler

donderdag, 13 augustus 2015

Lonne had zo'n slechte dag vandaag. Ze kon niet afgekoeld raken en het hijgen werd wel heel erg. Ik ben sinds een week niet in staat om haar loopplank te hanteren, dus kunnen we ook niet in de auto naar een meertje rijden, voor de nodige afkoeling. En mijn ervaring is dat met de tuinslang natspuiten, alleen Lonne's  bovenhaar nat wordt en het daaronder droog blijft. Toch heb ik, onder protest van Lonne, haar wat weten af te koelen. Met een kletsnatte doek heb ik haar kop goed nat gemaakt, en dit een aantal malen herhaald. Daarna ook haar poten in de emmer! Wat vond ze dat vervelend! Maar het hielp wel, het hijgen werd minder. 

 
 


Ik had me trouwens de moeite kunnen besparen. Later op de avond begon het vreselijk te regenen en Lonne moest er nog uit.
Ze nam ruimschoots de tijd voor haar avondplasje; het leek wel of ze de regen prettig vond.
 Drijfnat   kwam ze weer binnen!

Geen opmerkingen: