13.10.14

bladblazers (2)

maandag, 13 oktober 2014

Ik ben niet de enige die zich ergert aan die ellendige bladblazers. Ik schreef er al over in mijn blog van november vorige jaar en nu besteedde vandaag het TV programma 1Vandaag er ook aan dacht aan.
OPSTAND TEGEN BLADBLAZERS 
"Iedereen haat ze en toch gaan ze al jaren als warme broodjes over de toonbank. De Bladblazer is de herfstergernis nummer 1. En de eerste gemeenten met bladblazerverboden, of zelfs een avondklok voor bladblazen zijn een feit". 
 
 Het blijkt dat heel veel mensen gek worden van de herrie. Gemeentelijke plantsoenen-diensten die mannen met blazers op pad sturen en met welk doel? De bladeren verplaatsen, zodat ze bij de eerste windvlaag weer terug op de weg of het trottoir waaien. Wat is er mis met een hark, bezem, schop en  afvalbak? Op Facebook zijn al heel veel reacties.
Gelukkig heb ik geen bladblazende buren, en "mijn" gemeente stuurt een bezemwagen achter de blazers aan. Het maakt herrie, maar de boel wordt wel opgeruimd.

Geen opmerkingen: