23.9.14

kastanjes rapen

dinsdag, 23 september 2014

Het is opeens herfst en in het bos struikel je over de eikels en kastanjes. Net als vroeger, toen ik nog kind was, heb ik mijn jaszakken ermee volgepropt. Ik kon het niet laten. En er lagen mooie dennenappeltjes, die gingen ook mee naar huis. 
Ik heb de eikels en kastanjes glanzend schoon gepoetst en in een glazen vaas gedaan. Zo heb ik thuis ook een beetje herfstbos.

 
Bovendien heb ik de herfsttijloosbolletjes uit mijn tuin opgegraven, op een schaaltje gelegd en zowaar: er komen bloemen uit. Verleden najaar kocht ik twee bollen en heb die, nadat ze spectaculair "naakt" hadden staan bloeien in de tuin geplant.  Op een achteraf plekje, want in de zomer is er geen gein aan. Een enorme bos groene bladeren, meer niet. En dan komt er zo iets sierlijks uit!
 
     
       



Geen opmerkingen: