3.8.14

rustig aan

zondag, 3 augustus 2014

Lonne voelt zich deze warme zomer redelijk goed bij de aangepaste dagindeling. Maar ik merk wel dat ze minder zin heeft in dingen die ze normaal leuk vindt, zoals zwemmen! Vanmorgen waren we al om 9 uur in Rosenburgh. Daar is een mooi zwemplekje, maar Lon ging alleen even pootje baden. Sinds ze niet meer lang achter elkaar wil lopen ga ik steeds minder naar het bos. Het loont de moeite niet om een uur in de auto te zitten, om een half uurtje of minder, te wandelen. Zeker als het zo warm is, mijden we de auto. En Rosenburgh is heel dicht bij. Omdat ik er al vanaf mijn jeugd kom, zie ik bijna niet meer hoe mooi het daar is, omdat alles zo overbekend is. Maar vanmorgen hoorde ik twee fietsers tegen elkaar zeggen: Wat prachtig is het hier, met al die doorkijkjes naar de weilanden. En gelijk hebben ze.


Rosenburgh is maar een klein rondje wandelen, daarom ging ik er met een jonge Lonne nooit heen. Maar nu doen we er in Lonnes tempo een half uur over. 



De rest van de dag brengt ze door op de koelste plek in de tuin, en als ook daar te warm wordt, gaat ze naar de koude tegels in de gang. 's Avonds lopen we dan een rondje in de buurt. Dat is spannend, want dan is het poezen-uur! In veel voortuinen  of onder een auto zit wel een kat. Met veel misbaar, opgezette haren en een zwaaiende staart "jaagt" Lonne achter ze aan. Nou, dat jagen houdt na tien passen sukkeldrafje alweer op. Meestal zit de kat dan nog op dezelfde plek Lonne rustig te observeren. Je ziet hem denken: wat een ordinaire beesten zijn honden toch. . .

Geen opmerkingen: