4.7.14

Lonne wil niks !

Vrijdag, 4 juli 2014

Omdat de weersvoorspelling voor vandaag nog hogere temperaturen aankondigde dan gister, dacht ik Lonne weer een plezier te doen met een zwempartijtje in de vroege ochtend. Hoe raar kan dat uitpakken: ze wilde helemaal niet! Ik gooide de bal in het water en pas na heel veel aandringen ging ze hem halen. Terug op de wal liep ze met de bal in haar bek direct terug naar waar we vandaan kwamen. Richting auto dus. Ze nam amper de tijd om zich uit te schudden. Duidelijke 'taal': "Ik wil niet". Na 20 minuten waren we weer thuis.
En gister had ze zo'n plezier, zowel met zwemmen, als het spelen met de bal. Zou ze daar vandaag nog moe van zijn? Dat moet bijna wel. Ze heeft deze dag voornamelijk binnen doorgebracht. Ik zelf ook. Mijn plannen om in de polder zuivel- en groente inkopen te doen (op de fiets) heb ik bijgesteld. Veel te heet. Van de aangekondigde onweer met regen is tot nu toe hier niets te merken.
Morgen ga ik naar de Open Dag van Boerderij Oliehoek, de boer van de Lakenvelder koeien die o.a. in Rust en Vreugd lopen. Daarvan zal ik uiteraard verslag doen. Voor Lonne betekent dit een half dagje alleen thuis. . . .

Geen opmerkingen: