25.6.14

ochtend energie

dinsdag, 25 juni 2014

Al een tijdje heb ik een ander uitlaatschema voor Lonne; we gaan niet meer in de middag lang (nou ja, lang) wandelen, maar in de ochtend. Het idee ontstond toen het begin juni zo vreselijk warm was en ik een soort tropenrooster instelde. 's Ochtends hangt in het bos nog de koelte van de nacht. Heerlijk vond Lonne dat. Ze liep met gemak een half uur en had daar duidelijk plezier in. Toen dacht ik: eigenlijk is het logisch dat Lonne in de ochtend, na een hele nacht slapen meer energie heeft dan 's middags.  Dus gaan we nu rond 9.30 uur naar het bos en lopen we aan het eind van de middag een rondje in het buurtparkje. Het stelt niet zoveel meer voor dat wandelen. Twee maal een half uur per dag, dat is het wel.  Soms denk ik: voor zo'n korte wandeling is het de moeite niet waard om in de auto te stappen en een eind naar bos of duinen te rijden. Maar Lonne moet lekker los kunnen lopen in een gebied zonder verkeer. Ze mag van mij eindeloos snuffelen en de paadjes lopen die zij wil. Het is haar uitje. De rest van de dag slaapt ze.
Of. . .  de buurmeisjes komen haar halen voor een balspelletje, dan is ze voor even weer een jonge hond. Maar dat duurt maar tien minuten. Het is te merken dat ze een bejaarde hond is. Ze staat moeilijk op. En bij het instappen van de auto heeft ze nu ook de loopplank nodig.  Ouwe Meid!
 
 
 Lonne geeft een ferme poot en een lekkere lebber aan Tante Zeeland, die een 'beetje' pech had. Beterschap.


Geen opmerkingen: