25.4.14

lakenvelders staan weer in de wei

vrijdag, 25 april 2014

Het was een super zomerse dag; het was in de middag 23 graden! En het is nog maar april. Lonne is over haar dipje heen, dus gingen we vanmiddag naar Rust en Vreugd. En ik zag tot mijn vreugd dat de lakenvelders weer in de wei stonden. Nu is het plaatje weer compleet. Er zijn wel veel minder koeien dan vorige jaren. In het weitje bij het kasteel lopen er zes, in het andere, grotere stuk weiland maar vier. Boer Gerard heeft me weleens verteld dat het gras in de weilanden bij het landgoed niet zo best is. Dus kunnen er niet al te veel koeien komen eten. De ooievaar scharrelde er ook rond, terwijl de ooiemoer op haar nest zat.
 



Na het wandelen was het zo warm dat Lonne liever binnen in de koele gang wilde liggen. Toen ben ik nog maar een eindje door de polder gaan fietsen. In de Weipoort bij de boer een lekker stuk Leidse kaas gekocht. En 's-avonds kregen we dit!



Eigenlijk is het heel raar dat je een regenbui gaat filmen. Kan je nagaan hoe lang het al droog is. Mijn tuintje was blij met al dat water.

Geen opmerkingen: