26.2.14

het kan niet op

woensdag, 26 februari 2014


Het kan niet op, zoveel zon en aangename temperatuur; het is net lente.  Zo was het vorig jaar op 10 februari.
 
 
 En vandaag heb ik het gras gemaaid, de composthoop omgezet en hebben Lon en ik in het bos van de zon genoten. En wie waren daar weer heel erg aanwezig??
 


Ik vind het een heel bijzonder stel. Het is vast een één-eiïge tweeling. Ze doen alles precies hetzelfde, zwemmen dezelfde kant op, drinken tegelijkertijd, gakken gelijk. Ik heb dit nog nooit gezien. Daarom blijf ik ze filmen.  En ik heb iets met ganzen. Ze zijn zo lekker aanwezig. Je hoort ze op grote afstand en het is een fantastisch gezicht als ze in V-formatie overvliegen.
Nils Holgerssons reis van Selma Lagerlöf lees ik nog steeds graag en ook de film van het boek vind ik heel leuk. Fly away home  gaat ook over ganzen, dat is wel zo'n typisch Amerikaanse toestand, maar het einde is toch ontroerend.
Maar Buurman en Buurman doen dat allemaal niet. Het zijn huis-tuin-en-keuken-ganzen. Ze zijn gewoon het hele jaar door op hun eigen weiland en zwemmen in de slootjes rondom. Maar toch is het een apart paar. Ze hebben nooit een nest met jonge ganzen. . .

Geen opmerkingen: