22.1.14

Duinen

woensdag, 22 januari 2014

Opeens realiseerde ik me dat het niet zo lang meer duurt of het broedseizoen begint. Niet dat de vogeltjes op de kalender kijken, maar 1 maart is de datum dat veel gebieden gesloten worden voor honden. Zo ook de duinen. Dan nemen we het nog maar van. De autorit naar de duinen duurt langer de wandeling; dat moet dan maar. Ik weet dat Lonne liever naar het strand gaat en ook vanmiddag bij het uitstappen van de auto liep ze direct richting zee. Maar daar had ik geen zin in. Ten eerste stond er vandaag een koude wind en ten tweede wil Lonne niet naar het strand om lekker te lopen. Nee, ze wil met een bal in het zand spelen. Kuilen graven. Dan moet ik aan de voet van het duin gaan zitten, terwijl Lonne naast mij speelt en het door haar weg gegraven zand bovenop mij gooit. http://youtu.be/KXzc2VcogyE  Dank je wel! Als het heel lekker weer is, heb ik dat nog wel voor haar over, maar vandaag niet.


Dit was ook fijn. Alhoewel; aan het einde van de wandeling liep Lonne opeens heel raar. Toch een beetje teveel geweest, dat duintje op, duintje af?
 


Morgen maar een dagje rust. Het gaat toch regenen. . .

Geen opmerkingen: