24.10.13

zomerse herfst

donderdag, 24 oktober 2013

De laatste tijd weinig blogs gemaakt, want er gebeurt niet zoveel. Lonne raakt hoe langer hoe meer op haar rust gesteld, dus maken we vaker korte wandelingetjes bij ons in de buurt. En daar valt niet veel over te vertellen. Het komt mij eigenlijk wel goed uit, want ik ben heel druk aan het werk in mijn tuintje. En Lonne ligt dan heerlijk in het gras te kijken hoe ik me uitsloof.
Maar vanmiddag zijn we naar Rust en Vreugd gegaan. Ik wilde graag het mooie bos zien en natuurlijk even bij de koeien kijken voordat ze naar de 'winterstalling' gaan. Dat lijkt voorlopig niet te gebeuren. Het zulk prachtig weer, het lijkt wel zomer. Toevallig kwam ik de boer tegen en hij zei dat er buiten nog genoeg gras voor de koeien is.
Het doet me altijd goed te zien hoe prettig deze koeien het hebben. Schaduw als dat nodig is en lekker kunnen drinken uit de sloot. Uiteindelijk is de slager hun lot; maar ik heb zo'n vermoeden dat dit speciale ras niet in een bulkslachthuis belandt en daardoor wellicht een rundwaardiger einde vinden??
 


Het was weer genieten



Lonne deed nuttig werk. . .

Geen opmerkingen: