30.10.13

na de storm

woensdag, 30 oktober 2013

Maandag de 28e heeft het behoorlijk gestormd. Lonne en ik zijn de hele dag thuis gebleven. Alleen voor het hoognodige even in de buurt gelopen. Saaie dag. Maar als je op de tv alle ellende en schade in het land ziet, dan prijs ik me gelukkig dat er bij ons niets ergs is gebeurd. Nog geen plantje is er in mijn tuintje omgewaaid. Vandaag konden we weer fijn het bos in, dus naar Rust en Vreugd. Kijken of daar schade is. Het was een enorm troep. Het hele bos lag bezaaid met takken, grote en kleine. Dat was lastig lopen. Aan de rand van het bos, bij het weiland was het erger. Van verre hoorde ik de kettingzagen die een gigantische boomstam in stukken zaagden. Ik kon niet zien om welke boom het ging, want het pad was afgezet. Stukken stam werden door een takelwagen op rupsbanden op een trekker gelegd. Groot materieel op een van de smalste en mooiste paadjes van het landgoed. Als dat maar weer goed komt.


 
 Een eindje verderop nog een omgewaaide boom, dwars over de sloot.  Gezien de heftigheid van de storm viel de schade hier wel mee.

 

Geen opmerkingen: