19.7.13

(w)arme Lonne

vrijdag, 19 juli 2013

Lonne heeft het warm. Zij heeft het niet naar haar zin. Haar enige pleziertje is 's-morgens vroeg naar het bos. Daar is het koel en loopt ze heerlijk een half uurtje te banjeren. Maar terug is het in de auto al behoorlijk warm en begint het hijgen. En dat gaat de hele dag door! Het is gewoon zielig, ze kan nergens verkoeling vinden. Ook natspuiten met de tuinslang helpt niet en ergens zwemmen is geen optie. Het water in het dichtstbijzijnde meertje ziet verdacht groen. Dus brengen we de dag in de tuin in de schaduw door.
 
 
Binnen, in de gang is het koeler, maar Lonne wil altijd bij me in de buurt liggen. . .  Ik heb Lon zeer lief, maar niet zo, dat ik bij haar in de gang ga zitten.
 
Dus hijgt ze dag door.
 


's-Avonds gaat het dan weer beter. Rond half 10 lopen we een rondje en daarna blijven we zo lang mogelijk in de tuin. Dat zijn heerlijke uren, want ik vind het overdag ook heel warm.
Gelukkig hoef ik niet zo te hijgen !

Geen opmerkingen: