6.6.13

op de vlucht

donderdag, 6 juni 2013

Al twee dagen ben ik op de vlucht. Ik probeer zoveel mogelijk weg te zijn, weg van de herrie. Gister werd bij de buren een stellage geplaatst en twee mannen gingen aan het werk. De dakkapel repareren of zo iets. Op zich niet erg natuurlijk, maar ze hadden een radio bij zich, die weliswaar niet heel hard stond, maar wel goed hoorbaar. Daardoor was ik gedwongen om zenuwenmuziek aan te horen. En programma's met domme radiospelletjes en om het kwartier schreeuwende reclame.  Gek word ik daarvan. Bovendien praten die gasten met elkaar en moeten natuurlijk boven die muziek uitkomen.
Om het allemaal nog erger te maken wordt twee huizen verderop de gevel gezandstraald om opnieuw te voegen. Dat gaat ook niet geruisloos. En net nu het prachtig weer is geworden. Grootste plannen had ik om in de tuin te werken. Maar ik ben gevlucht. Op de fiets naar de duinen en 's-middags met Lonne naar Rust en Vreugd. Na het wandelen ben ik op een bankje gaan zitten. Ik had kranten meegenomen en voor Lonne een bal. Rond vijf uur waren we weer terug, toen waren alle werklui naar huis.
En ja hoor, vanmorgen om 7.30 uur begon het 'feest' weer opnieuw. De dakkapel van de buren werd nu elektrisch geschuurd en aan de gevel verderop werd nog volop gewerkt. Zo klonk het in mijn anders zo vredige tuintje.
 


Vanmorgen vroeg met Lonne naar het bos, en daarna ben ik weer gaan fietsen. Langs de Vliet, waar de molen draaide. Dat zie ik niet vaak. Verderop de huizen vond ik ook een foto waard. Het is zo'n typische bouwstijl en ze zijn zo mooi opgeknapt. Toen langs de Rijn, aan de ene kant de industrie aan de andere kant de koeien. Daarna de polder in. Bij de Zuivelbar ben ik me te buiten gegaan aan de karnemelk. Ze hebben daar een grappig hondje; altijd in voor een spelletje.  



Om drie uur was ik weer thuis. Lonne lag in de koele gang heerlijk te slapen, ik moest haar porren om te gaan wandelen. Naar het park in de buurt, tot het 4 uur was. Einde werkdag. Ik was doodmoe.
Ik ga nu een fietsroute uitstippelen voor morgen.
 

Geen opmerkingen: