20.4.13

brem gestolen



zaterdag, 20 april 2013

Het eeuwenoude heideveldje op landgoed Rust en Vreugd is in augustus 2011 door vandalen in brand gestoken. Niets was er meer over, ook niet van de wilde bremstruiken die er groeiden. Het was een kale boel. Maar begin dit jaar schreef ik al dat er weer van alles groeit. De nieuwe heide en vooral de brem staken dapper boven de sneeuw uit.
 
 
 Toen het niet meer vroor, heb een bremplantje gestolen !!! Heel voorzichtig met mijn vingers de aarde rondom een plantje weggehaald en het toen met wortel en al behoedzaam uit de grond getrokken.
 
 Thuis heb ik de stek in een pot gezet en zo goed mogelijk verzorgd. Vooral niet te warm zetten, want ik wilde zoveel mogelijk de natuur nabootsen. Het is immers geen kamerplant?
Dat is allemaal gelukt!! Vandaag heb ik de stek in de voortuin geplant. Hij staat er zo mooi, nog wel heel klein natuurlijk, maar het is toch prachtig dat er een nazaat van zo'n oude plant nu in mijn tuin staat!



Geen opmerkingen: