22.3.13

de lente is begonnen

vrijdag, 22 maart 2013

Gister is de lente begonnen. Althans, dat stond op de kalender. In mijn optimisme had ik het vogelbadje in de tuin gezet, dat was vanmorgen een ijsbaantje. Als ik over het gras loop dan knispert het onder mijn schoenen. Lonne wil graag in de tuin liggen, maar na een kwartiertje wil ze liever naar binnen. Toch zie ik in de natuur veel gebeuren. Sneeuwklokjes en crocusjes  staan volop in bloei en de narcissen doen hun best, alhoewel ze een stuk kleiner zijn dan andere jaren.  De forsythia takken hebben een gele waas en de kerria in de achtertuin zit boordevol knopjes. Ik heb wat takken in een vaas gezet, zo verheug ik me op wat komen gaat. ..
 
 
 En in Rust en Vreugd zitten de ooievaars geregeld op hun nest.  Maar als het hard waait, zoals vandaag, lopen ze in de wei.
  

Geen opmerkingen: