13.8.12

Anne Frank boom vernield!

maandag, 13 augustus 2012

Op het schoolplein van de Anne Frankschool in Leiden is afgelopen december de stek van de Anne Frankboom geplaatst.  In 2008 kregen alle Anne Frankscholen in Nederland een stek van de kastanjeboom die Anne Frank vanuit het Achterhuis kon zien en waarover zij in haar dagboek schrijft.  Het stekje kon echter niet worden geplant omdat  het schoolplein werd verbouwd. Daarom bood ik aan  het plantje in mijn tuin op te laten groeien. Met veel liefde en zorg heb ik dat gedaan. Ik vond het een eer en de gedachte dat Anne (ongeveer) dezelfde boom had gezien, ontroerde me. In drie jaar tijd groeide het kleine plantje tot een redelijk volwassen boom en in december 2011 is hij naar de Anne Frankschool gegaan. Daar groeide hij goed verder. 
Tot nu.
Tijdens de zomervakantie hebben, op het verlaten schoolplein, vandalen de boom afgebroken.
Als a.s. de maandag de school weer begint zullen de kinderen heel verdrietig zijn. Zij zijn zeer bij de plaatsing van de boom betrokken geweest en ik heb van het hele opgroeiproces een PowerPoint presentatie en een DVD gemaakt. Speciaal met het doel dat de kinderen weten waar dit boompje vandaan komt en met hoeveel zorg het is opgegroeid, zodat zij dit boompje met respect zullen behandelen.
Zo hoog was de boom al gegroeid.
 
Tijdens de Kerstviering op school is er speciaal aandacht besteed aan de boom en hebben leerlingen van de Anne Frankschool gedichten gemaakt over Anne Frank.
 
 
 
En zo ziet hij er nu uit !
 
Wie doet zo iets ??? En waarom ??? 
onder het label "Anne Frankboom" in de rechterkolom van deze pagina meer informatie.

TV West heeft ook aandacht besteed aan deze zinloze vernieling

/

1 opmerking:

Anoniem zei

Schandalig! Wie doet nou zoiets en wat is de lol er nou van? Eeuwig zonde... Boeren en Nicole