30.4.12

Koninginnedag

maandag, 30 april 2012

Het was een echte feestdag. Mede door het stralende weer. Wat een cadeautje na zoveel gure, regenachtige dagen; dan juist deze dag, als heel Nederland feest viert, volop zon en warmte. Het had wel iets symbolisch.
We zijn naar de kermis geweest en daarna gingen de kinderen de kerktoren beklimmen. Meer dan 100 treden op en ook weer af. . . 
Ik wacht wel op jullie in de kerk! Ik doe de deur naar de kerk open en beland middenin een concert. Wat een verschil met buiten. Daar de herrie, hier opeens mooie muziek van orgel en viool. Verrast ging ik op een kerkbank zitten en genoot van deze onverwachte oorstreling.  Het concert werd afgesloten met het Wilhelmus. Iedereen ging staan en zong  mee! Ik kreeg er een beetje kippenvel van. Die saamhorigheid, dat deed me wat. Een pareltje op deze Koninginnedag!

Geen opmerkingen: