14.7.11

een saaie regendag

donderdag, 14 juli 2011

Wat een saaie dag!!!! Dat zijn we niet gewend, een hele dag binnen zitten. Maar dat gebeurde toch. Mijn hemel, hoeveel regen kan er vallen?? Ik heb een regenmeter in de tuin en die geeft aan dat er de laatste 24 uur 70 mm. water is gevallen. Is dat veel? Ik weet het eigenlijk niet. Ik weet wel dat het de hele dag niet droog is geweest. De regen was niet eens zo'n probleem, maar de storm. Windkracht 8 langs je huis is niet leuk. Op drie plaatsen lekt het op de zolder! Als regen met grote kracht tegen het dak wordt geblazen, dan is ieder kiertje bingo!
Vanmorgen rond negen uur met Lonne naar buiten. Zij vindt regen niet leuk, dus maar een klein rondje gelopen.  Ik had genoeg klusjes in huis te doen, dus heb ik gewacht tot Lonne zelf zou aangeven wanneer ze klaar was voor de tweede wandeling. Wat heeft ze veel geslapen!!! Rond 17.30 vond ik het tijd om haar uit te laten. Weer zijn we drijfnat geworden. Maar het is toch wat, dat een hond vanaf 's-ochtends 9 uur tot 's-avonds 6 uur er niet uit hoeft??
Morgen is er minder wind en geen regen, althans dat is de weersvoorspelling.  Dan kunnen we weer gewoon lekker wandelen.

Geen opmerkingen: