15.5.11

schapen op de weg

woensdag, 11 mei 2011

Vanmiddag met Lonne naar Rust en Vreugd, onder de bomen is het lekker koel. Maar de weg naar het bos was opeens versperd door een kudde schapen! Dat zie je hier niet iedere dag. Gelijk een hele rij auto's erachter, maar iedereen vond het leuk en reed stapvoets achter de kudde aan. Het was een prachtig gezicht hoe de Border Collie ieder schaapje dat ook maar één stapje buiten de kudde deed direct corrigeerde. Ik heb er foto's van gemaakt. Ze zijn een beetje wazig. Het moest snel gebeuren, want die schapen liepen snel.







Lonne raakte helemaal er helemaal opgewonden van. Ze keek haar ogen uit en begon te piepen, ze had graag meegelopen, denk ik.

Rust en Vreugd deed ook vanmiddag de naam weer alle eer aan. Tot mijn grote vreugd zag ik dat de Lakenvelders er weer waren.


evenals de ooievaars.



Het blijft toch een wondermooi gebied, waar ik altijd weer heen ga, ook al mag Lonne daar niet loslopen. Dan maar aangelijnd, want de baas kan deze rust en vreugd niet missen.




Kom kindertjes, de zwemles begint. . . .

2 opmerkingen:

Baron Boeran Von Weissen Wald zei

Mooi daar! Mooie foto's en wat leuk zo'n kudde schapen op de weg!
Dat zie je inderdaad niet alle dagen of eigenlijk eerder gezgd "nooit".

Myrtsa zei

Wat mooi om te zien...
misschien ben je stiekum een schapendrijver Lonne??

maar het is een mooi zicht hé zo'n herder...
dikke lebber
Myrtsa & Merlin